Digitala kontaktvägar

Flera BVC-mottagningar kan erbjuda chatt, videomöte och e-kallelser. Fråga din BVC-sjuksköterska vad din mottagning erbjuder. Den digitala kontakten sker via appen Alltid öppet. Du kan utföra ärenden för ditt barn genom att vara ombud.


Chatta med BVC

Chatt är ett enkelt sätt att få kontakt eller rådgivning utan att passa telefontider. Vi besvarar meddelanden så snart vi har möjlighet under vardagar. Chatten sker via appen Alltid öppet. Som ombud kan du skriva meddelanden för barnet.

Videomöte med BVC

Videomöte kan erbjudas som ett alternativ till besök. Videomötet bokas av din BVC-sjuksköterska och genomförs via appen Alltid öppet.

E-kallelse till besök

Om du har appen Alltid öppet kan du få e-kallelser till besök. Du får även ett sms om att det finns en kallelse att läsa. Den innehåller tid och plats för ditt besök.

Bli ombud för ditt barn

Som vårdnadshavare kan du utföra vårdärenden som ombud för ditt barn. Du anmäler dig som ombud direkt i appen Alltid öppet via knappen ”Agera ombud”.

Läs mer om Alltid öppet och de digitala tjänster vi erbjuder. Alltid öppet - vård på en tid och plats som passar dig (regionstockholm.se)

Videomöte i Alltid öppet